Τι είναι το Google Analytics;
Εν ολίγοις, είναι μια πλατφόρμα στατιστικών στοιχείων όλα σε ένα που σας επιτρέπει να παρακολουθείτε από πού προέρχονται οι επισκέπτες του ιστότοπού σας, τι αναζητούν, τι περιεχόμενο καταναλώνουν, πόσο καιρό παραμένουν στον ιστότοπό σας και πολλά άλλα.
Ωστόσο, ενώ το Google Analytics είναι αρκετά εύκολο στη χρήση και στην πλοήγηση, μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος για να κατακτήσετε όλες τις περιπλοκές του και να αξιοποιήσετε στο έπακρο.
Για παράδειγμα, υπάρχουν διάφορες ρυθμίσεις στην πλατφόρμα αναλυτικών στοιχείων που μπορούν να αλλάξουν για να αυξηθεί ο όγκος των πληροφοριών που λαμβάνετε σχετικά με τους επισκέπτες του ιστότοπού σας.
Εισαγωγή στο Google analytics
Το Google Analytics είναι ένα εργαλείο ανάλυσης ιστού που παρέχει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με την επισκεψιμότητα του ιστοτόπου σας.
Είτε διαχειρίζεστε έναν προσωπικό ιστότοπο είτε διαχειρίζεστε μια επιχείρηση πολλών εκατομμυρίων ευρώ, το Google Analytics μπορεί να σας βοηθήσει να παρακολουθείτε την επισκεψιμότητα του ιστότοπού σας.
Θα σας βοηθήσει ακόμη και να κατανοήσετε πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες με τον ιστότοπό σας, ώστε να μπορείτε να τον βελτιώσετε.
Το καλύτερο από όλα, το Google Analytics είναι δωρεάν!
Σε λίγα λεπτά, θα σας δείξουμε πώς να ρυθμίσετε το Google Analytics σε οποιονδήποτε ιστότοπο του WordPress δεν απαιτείται κωδικοποίηση.
Καθίστε αναπαυτικά, χαλαρώστε και αφήστε μας να σας καθοδηγήσουμε σε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τους ιστότοπους του Google Analytics για WordPress.
Βασικά στοιχεία του Google Analytics & γιατί το χρειάζομαι
Το Google Analytics είναι ένα δωρεάν εργαλείο ανάλυσης ιστού που δημιουργήθηκε από την Google και σας βοηθά να μετρήσετε την επισκεψιμότητα στον ιστό σας.
Το εργαλείο παρέχει βασικά δεδομένα για τους επισκέπτες της ιστοσελίδα σας τις τοποθεσίες, τις δραστηριότητές τους και πολλά άλλα καθώς και αναφορές σχετικά με την αλληλεπίδρασή τους με το περιεχόμενό σας.
Βασικά, σας δείχνει τι κάνουν οι άνθρωποι όταν επισκέπτονται τον ιστότοπό σας, ώστε να μπορείτε να λαμβάνετε αποφάσεις με βάση αυτά τα αποτελέσματα.
Μπορείτε επίσης να το χρησιμοποιήσετε για να παρακολουθείτε την παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ιστότοπους όπως το Facebook και το Twitter.
Αν και το Google Analytics δεν θα παρέχει κάθε λεπτομέρεια της επιχείρησής σας, θα σας δώσει μια ιδέα για το πώς οι χρήστες αλληλεπιδρούν με το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
Εφαρμογή κώδικα παρακολούθησης GA, GA Tracking Code
Αφού έχετε τοποθετήσει τον κώδικα παρακολούθησης, θα θέλετε να βεβαιωθείτε ότι οι σελίδες σας παρακολουθούνται.
Για να το κάνετε αυτό, επιστρέψτε στον λογαριασμό σας στο GA και κάντε κλικ στην επιλογή Μετατροπές στην περιοχή Συμπεριφορά.
Αυτό θα σας δείξει όλους τους στόχους που έχετε ορίσει στο Google Analytics.
Εάν δεν είναι ήδη ενεργοποιημένοι, ενεργοποιήστε τα κάνοντας κλικ στην Ενεργοποίηση παρακολούθησης στόχου για κάθε στόχο που πρέπει να παρακολουθηθεί.
Βεβαιωθείτε ότι κάθε στόχος έχει επίσης την κατάλληλη ετικέτα.
Διαφορετικά, δεν θα εγγραφεί ως μετατροπή όταν κάποιος κάνει κάποια ενέργεια (δηλ. κάνει κλικ σε έναν σύνδεσμο). Βεβαιωθείτε επίσης ότι έχετε προσδιορίσει σωστά ποια σελίδα πρέπει να ενεργοποιεί κάθε στόχο αυτό μπορεί να βρεθεί συνήθως στο email επιβεβαίωσης από την Google ή επιστρέφοντας στον λογαριασμό σας στο GA.
Στη συνέχεια, μεταβείτε στους Στόχους στην περιοχή Πηγές επισκεψιμότητας> Επισκόπηση και ελέγξτε εάν λείπει κάποιος από τους στόχους σας και από εδώ. Αν ναι, προσθέστε τα τώρα πριν προχωρήσετε.
Προσαρμόστε τον πίνακα ελέγχου Google Analytics
Το πρώτο πράγμα που θα θέλετε να κάνετε κατά τη ρύθμιση του Google Analytics είναι να αλλάξετε τον πίνακα ελέγχου.
Η προεπιλεγμένη προβολή σάς παρέχει πολλές πληροφορίες που δεν είναι πολύ χρήσιμες για τη μέτρηση της απόδοσης της ιστοσελίδα σας.
Αντίθετα, προσαρμόστε τον πίνακα ελέγχου σας έτσι ώστε να περιλαμβάνει μόνο εκείνα τα στατιστικά στοιχεία που είναι σημαντικά για παράδειγμα, προβολές ανά πηγή (πού βρίσκουν οι άνθρωποι το περιεχόμενό σας;) και χρόνο στη σελίδα (πόσο καιρό παραμένουν;).
Αυτό θα σας εμποδίσει να κατακλύζεστε με πάρα πολλά δεδομένα και θα σας διευκολύνει να παρακολουθείτε την πρόοδο με την πάροδο του χρόνου.
Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε προσαρμοσμένες αναφορές, οι οποίες σας επιτρέπουν να συγκεντρώσετε όλα τα είδη μετρήσεων που σχετίζονται με την απόδοση της ιστοσελίδα σας.
Για παράδειγμα, εάν μια μέτρηση έχει μεγαλύτερη σημασία από άλλες για εσάς σε οποιαδήποτε δεδομένη χρονική στιγμή, η δημιουργία μιας προσαρμοσμένης αναφοράς θα σας επιτρέψει να δείτε πώς ακριβώς είναι η απόδοσή της.
Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να αναλάβετε δράση εάν χρειάζεται αλλά διαφορετικά να ξέρετε πού πρέπει να εστιάζετε. Θα σας βοηθήσει επίσης να κρατήσετε τα πράγματα ξεκάθαρα όσον αφορά το πιο σημαντικό.
Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τις μετρήσεις του Google Analytics και τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζονται στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας, ανατρέξτε εδώ.
Προβολή τάσεων κοινού
Ίσως μια από τις πιο ανεπαρκώς χρησιμοποιούμενες λειτουργίες του Google Analytics είναι η ενότητα Κοινό του.
Αυτό μπορεί να φαίνεται περίεργο, δεδομένου ότι οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ συχνά λένε ότι τα δημογραφικά στοιχεία είναι πιο σημαντικά από τις πηγές επισκεψιμότητας, αλλά είναι αλήθεια.
Εάν μπορείτε να δείτε ποιοι είναι οι επισκέπτες του ιστότοπού σας δημογραφικά και να κατανοήσετε πώς αλληλεπιδρούν με τον ιστότοπό σας μπορείτε να προσαρμόσετε το περιεχόμενο στις ανάγκες τους, προκειμένου να κάνετε την εμπειρία χρήστη όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη.
Ελέγξτε ποιες ιστοσελίδες συχνάζουν οι χρήστες σας προτού επισκεφτούν τους δικούς σας, ώστε να γνωρίζετε ποιο πρόσθετο περιεχόμενο μπορεί να είναι πολύτιμο για αυτούς στο δικό σας και ποιο μπορεί να θέλετε να αποφύγετε φοβούμενοι ότι θα αποβάλετε πιθανούς πελάτες.
Επίσης, ρίξτε μια ματιά στις συσκευές που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να αποκτήσουν πρόσβαση στον ιστότοπό σας (ώστε να μπορείτε να κάνετε βελτιστοποίηση για κινητά) και πού βρίσκονται τα άτομα όταν επισκέπτονται (ώστε να μπορείτε να προσαρμόσετε προσφορές για συγκεκριμένες τοποθεσίες).
Βασικές μετρήσεις Google Analytics
Για να ξεκινήσετε με το Google Analytics, θα θελήσετε να εξοικειωθείτε με μερικές μετρήσεις.
Οι Πηγές επισκεψιμότητας είναι μια πολύ σημαντική σελίδα γιατί θα σας πει πώς βρίσκουν οι χρήστες τον ιστότοπό σας (ή δεν τον βρίσκουν). Οι δύο πιο σημαντικοί αριθμοί εδώ είναι η άμεση επισκεψιμότητα και η οργανική αναζήτηση.
Η άμεση επισκεψιμότητα αναφέρεται σε χρήστες που πληκτρολογούν στον τομέα σας ή επισκέπτονται τον ιστότοπό σας απευθείας μέσω ενός σελιδοδείκτη ή ενός αποθηκευμένου συνδέσμου. αυτό είναι 100 τοις εκατό ελεγχόμενο από εσάς.
Η οργανική αναζήτηση σημαίνει ότι η Google στέλνει επισκεψιμότητα στο δρόμο σας κατατάσσοντάς σας σε υψηλή κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης με βάση λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με αυτό για το οποίο γράφετε.
Υπάρχουν πολλές άλλες πηγές επισκεψιμότητας πληρωμένη αναζήτηση, παραπομπές μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αλλά όλες αυτές θα παρακολουθούνται επίσης στις Παραπομπές.
Αυτή η ενότητα σάς δίνει επίσης μια καλή ιδέα για το πού πρέπει να εστιάσετε το χρόνο σας εάν προσπαθείτε να αυξήσετε ένα κοινό για τον ιστότοπό σας.
Εάν το 80 τοις εκατό των ανθρώπων προέρχονται από το Facebook αλλά μόνο το 10 τοις εκατό από το Twitter, ίσως είναι καιρός να καταβάλετε περισσότερη προσπάθεια για να αποκτήσετε περισσότερους οπαδούς στο Twitter!
Καλές αναφορές για αρχή, Τυπικές αναφορές Google Analytics
Αν και είναι διαθέσιμες μόνο για καμπάνιες AdWords, αυτές οι αναφορές είναι δωρεάν για οποιονδήποτε χρησιμοποιεί το Google Analytics.
Η τυπική αναφορά σάς παρέχει περισσότερες από αρκετές πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο αλληλεπίδρασης των χρηστών με τον ιστότοπό σας.
Για να το χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικά απαιτούνται λίγες τεχνικές γνώσεις καθώς και δοκιμή και λάθος από την πλευρά σας, αλλά είναι ένα από εκείνα τα ισχυρά χαρακτηριστικά που θα κάνουν τη δουλειά σας πιο εύκολη μόλις καταλάβετε πώς να προηγηθείτε σε αυτό.
Αφού κατανοήσετε καλά τον τρόπο με τον οποίο συνεργάζονται όλες αυτές οι αναφορές (και ειδικά όταν αρχίσετε να χρησιμοποιείτε τον Διαχειριστή ετικετών Google), τότε η μετάβαση στην Αναφορά Premium δεν θα είναι τόσο μεγάλη υπόθεση.
Αυτές οι προηγμένες λειτουργίες θα σας βοηθήσουν να δώσετε ακόμα περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το τι λειτουργεί στον ιστότοπό σας, προκειμένου να βελτιστοποιήσετε τη στρατηγική σας ακόμη περισσότερο.
Δένοντας τα δεδομένα μαζί, google analytics 101
Πολλοί διαχειριστές κολλάνε σε δεδομένα που συχνά είναι πολύ λιγότερο πολύτιμα από ό,τι φαίνεται με την πρώτη ματιά.
Για παράδειγμα, οι επισκέψεις είναι μια βασική μέτρηση για την ανάλυση μάρκετινγκ.
Ωστόσο, καθώς οποιοσδήποτε έχει εργαστεί στο ψηφιακό μάρκετινγκ για οποιαδήποτε χρονική περίοδο γνωρίζει ότι μόνο και μόνο επειδή κάποιος επισκέφτηκε τον ιστότοπό σας δεν σημαίνει ότι ασχολήθηκε με το περιεχόμενό σας ή μετατράπηκε σε υποψήφιο πελάτη.
Μόλις καταλάβετε τι σημαίνει κάθε σημείο δεδομένων, ήρθε η ώρα να αναλάβετε δράση τμηματοποιώντας τους χρήστες σε ομάδες με βάση τη συμπεριφορά τους.
Αυτό θα σας επιτρέψει να στοχεύσετε διαφορετικά τμήματα με συγκεκριμένα μηνύματα και παροτρύνσεις για δράση.
Αυτός είναι ένας από τους πολλούς τρόπους αποτελεσματικής χρήσης του Google Analytics.
Συμπέρασμα για το google analytics
Τώρα λοιπόν που ξέρετε πόσα μπορεί να κάνει το Google Analytics για την επιχείρησή σας, θα πρέπει να αρχίσετε να το χρησιμοποιείτε αμέσως.
Εάν χρησιμοποιείτε ήδη το Google Analytics (ή άλλη πλατφόρμα αναλυτικών στοιχείων ιστού), βεβαιωθείτε ότι παρακολουθείτε όλα όσα είναι σημαντικά για τα αποτελέσματα της εταιρείας σας.
Στη συνέχεια, σκεφτείτε αυτά τα 5 πράγματα όταν ρυθμίζετε το GA (ή την προτιμώμενη πλατφόρμα αναλυτικών στοιχείων ιστού), ώστε να παρέχει μια ακριβή εικόνα του τι συμβαίνει με τον ιστότοπό σας αυτήν τη στιγμή.
Σε επόμενο άρθρο θα σας δείξουμε πως να συνδέσετε το google analytics με το WordPress. Για οποιαδήποτε πληροφορία είμαστε στην διάθεση σας.
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Πως κάνω εύκολα προσθήκη διαχειριστή σε σελίδα facebook μου
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑΑνακτηση μηνυματων viber απο android, αναλυτικός οδηγός
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑΤα 10 Best Sites για αναζήτηση προσώπου με φωτογραφία online
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ